WHEN EVERYTHING IS AWESOME

posted on MARCH 19TH, 2013
 
 
Oh, where does one begin?? Jag har haft en sådan underbar start på veckan! Verkligen, helt galet!
Igår började jag med en övning/lektion som gick sådär perfekt bra att man inte ville lämna klassrummet. I och för sig hade vi värsta snöstormen i Ljubljana. Snöflingor stora som bowlingklot och till kvällen var allting vitt! Idag däremot: snöfritt, torrt, solksken och riktigt varmt i solen.
Igår träffade jag min systers pojkvän för första gången, och fick choklad av honom (hur snällt? :) och sedan åt vi tre (min syster, hennes pojkvän och jag) lunch tillsammans på stans bästa mexikanska restaurang - pratade, skrattade. Ah, en riktigt härlig kille! :) Är så glad för min syster :)
 
Idag blev en övning inställd så jag passade på att vara med lite extra på svenskan istället, och idag var det en sådan bra stämning i klassen. Underbart! Mitt i allt fick jag ett sms från min kusin (som jobbar i England, men är uppvuxen i Singapore och hon tillsammans med sin familj, precis som jag med min, spenderade somrarna i Slovenien) att hon, hennes pappa (min morbror) och mamma befann sig i Ljubljana.
Så vid 18.00 mötte jag upp min syster på universitetet, därefter gick vi till torget mitt i stan för att välkomna hem Tina Maze och våra andra champions som varit så duktiga i år. Var så spännande att se Tina "in person" - sedan sjöng hon sin låt också. Tina Maze är Sloveniens stolthet, hon är en alpin skidåkare som kammat hem det mesta under den här säsongen, och vunnit totalkuppen :) Så ja, lite stolt är man allt! :)
 
Sedan mötte vi upp min morbror och hans familj minus en kusin och åt middag tillsammans. På samma mexikanska restaurang som igår ;) Så god mat! Det var riktigt roligt att se dem - vi ses ju inte så ofta i och med att vi bor i olika länder och världsdelar. Hade som sagt en jättetrevlig kväll med god mat, prat och mycket skratt - och min syster som imponerade med sina konsthistoriska kunskaper :)
 
Nu ska jag snart slänga mig i säng, kan knappt hålla ögonen öppna längre. Jag hoppas resterande vecka blir minsta lika bra, om inte bättre. Det hoppas jag på! Och nu när våren äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är här så känner jag hur jag fylls med mer och mer energi för var dag som går. Nu vill man inte sitta inne längre och mysa - nu vill man vara ute och hitta på en massa roligt, träffa folk, skratta med solglasögon på näsan och glass i handen...
 
Imorgon ska min syster och jag "hänga" på simobil med våra två experter (tror jag skrev ett inlägg om dem i höstas, en lång historia) - ser fram emot detta ;)
Btw, fick respons från min professor för veckans hemuppgift. 10 again! Fjärde tian på raken. När det går bra så går det verkligen bra - och när det går dåligt, tja... då går allt åt helv....! Men jag tror att det här blir en bra vår :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0