WHEN IT´S EASY IT´S EASY

posted on MARCH 6TH, 2013
 
 
Ok, så jag är väl medveten om att det är väldigt mycket mat här på sidan. Men grejen är den att det är roligt att laga mat och experimentera lite. Och ännu roligare att fotografera maten och dela med sig av tips. Dessutom är jag i en sådan där matlagningsperiod då jag tittar på en massa matlagningsprogram med kända profiler såsom Leila, Jamie Oliver, Tina och min favorit Nigella - och blir såpass inspirerad att jag tillslut bara vill stå i köket från morgon till kväll. Faktum är att jag själv vill ha ett alldeles eget matlagningsprogram där jag åker runt på t.ex spanska, franska, italienska, irländska eller engelska landsbygden och lagar mat på det mest fantastiska platserna. Ett litet stenhus med det perfekta köket med en massa färska råvaror någonstans på den skottska landsbygden hade inte varit helt fel.
Den här mat-perioden kommer att gå över snart, den kommer och går nämligen. Dessvärre är jag alltid extra sugen på att laga mat när jag har som mest att göra, vilket inte alltid är en bra kombination.
 
Över till bilderna. Gjorde hemmagjord pizza när jag kom hem idag. Eller supersnabb och enkel pizza. Använde tortillabröd som pizzadeg. Supersmidigt, gott och lätt. Tomatsåsen gjorde jag såhär: stekte rödlök i smör, tillsatte därefter krossade tomater (en burk ungefär), 1 msk honung, svartpeppar och örtsalt.
Som topping hade jag stekt kalkonskinka, färska champinjoner, fetaost, coctail-tomater samt parmezanost. In i ugnen eller mikron (i och med att man använder tortillabröd)  - jag brukar ta ut när jag ser att osten är som jag vill ha den. Färdigt!
 
Som sagt: superlätt och snabb matlagning på hög nivå :)
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0