GOOD ENOUGH

posted on AUGUST 30TH, 2012
 
 
Min kompis Ida har jag inte sett på två veckor så det var hög tid att ta en fika och pladdra på igen. Tanken var att vi efteråt skulle ta oss en promenad runt sjön mitt i centrum - men eftersom vädret inte stod på vår sida idag, blev det lite shopping istället. Fick tag på en av de mjukaste och mysigaste tröjorna jag sett hittills - vilket husets hund tydligen också tyckte eftersom jag fem minuter efter att ha lagt tröjan på sängen hittade honom liggandes och dreglandes på den nya ägodelen.... 
 
Hur som helst, dags att börja bunkra upp inför hösten och se sanningen i vitögat: sommaren är nu officiellt över!
Vilket dock inte hindrade mig igår att mentalt intala mig själv att det fortfarande är sommar när sken solen och temperaturen låg på mellan 20 och 25 grader, och jag kunde unna mig någon timme i Baden-Baden-stolen med sommarmusik i hörlurarna innan det var dags för ett kvällspass på jobbet.
 
På tal om lathet och jobb. Det blev lite pinsamt när jag fick skjuts av Ida idag från fikastället till min bil som stod några hundratals meter bort, på en annan stor parkering, och en sådan skjuts att jag bara kunde öppna hennes bildörr, ta ett steg och glida in i min bil - ja, ibland har min lathet ingen gräns!
Därför ska det bli otroligt kul att ta sig an ett kvällspass på sju timmar ikväll - idag ska det jobbas stenhårt, de andra arbetskompisarna ska få ta det lugnt idag! Måste verkligen väga upp dagens lathet på något sätt... ;)
 
photos by me

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0