BUSY

posted on DECEMBER 12, 2012
 
 
Jag lovar. Det här ska inte bli en matblogg ;) Rörde ihop detta en dag nu i veckan - och som vanligt så är det väldigt sällan jag faktiskt har tid till att ställa mig i köket och laga en riktigt komplicerad lunch/middag. Ja, jag erkänner; för mig är det lyx att kunna göra detta/ha tid till det. Jag äter alldeles för mycket ute på restauranger - och det som för vissa är lyx har för mig blivit något jag helst av allt vill slippa. Missförstå mig inte nu - jag ÄLSKAR verkligen att äta ute, besöka nya resturanger och prova på nya smaker - men en av de mysigaste sakerna jag vet är att laga en ordentlig middag med kanske ett glas vin och ett trevligt sällskap, helst efter en lång dag på jobbet/universitetet.
Ska bli bättre på det - men imorgon blir det nog en runda till Bakwerk och på fredag till Al Capone (italienskt).
 
Ser fram emot jul och nyår hemma hos föräldrarna i Sverige då vi, hela familjen kommer att laga middagar ihop, äta i matsalen med en brasa i bakgrunden, levande ljus lite här och där och en massa prat om hösten och planer inför våren :)
Och så hoppas jag att jag mellan allt plugg får en chans och tid till att åka skridskor, skriva, läsa, spela piano, fotografera, umågs med min hund, titta på bra filmer, laga en massa mat, sova.... :)
 
Och som avslut; det ni ser på bilden är pasta med broccoli, mögelost, matlagningsgrädde och diverse kryddor :) Ganska gott faktiskt! ;)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0