DON´T WORRY

posted on DECEMBER 18, 2012
 
 Godaste chockladen på länge - "vet du egentligen hur mycket jag älskar dig".
 
Godmorgon förmiddag :) Låt mig börja detta inlägg med att säga att Hobbit är helt enkelt en lysande film. Och det är en sådan film man nästan måste se på bio för att få den maximala upplevelsen. 3 timmar var kanske lite långt - speciellt för mig, och min syster som var mitt sällskap, som båda har fått in vanan att somna efter cirka 50 minuter in i varje film. När jag tittar på filmer hemma i soffan/sängen så är det för min del obligatoriskt att somna efter exakt 50 min.
Nej, det är ingen dålig vana - det är en talang!
 
Igår i biosalongen (började 20.15 - vilket nästan kunde har varit läggdags för mig i och med den tidiga morgonen!) gick det väl an så länge jag hade min hink popcorn i knäet, pepsi i "dryckhållaren" till höger och en flaska vatten i den vänstra. Men sedan... sedan höll ögonlocken på att trilla ihop. På väg till bion debatterade min syster och jag om detta, dvs hurvida det är möjligt att somna på bio. Låt mig säga: det är fullt möjligt!
Ta den gången till exempel när min kusin och jag fick den underbara idéen att spendera en hel eftermiddag/kväll/natt på biosalongerna nere vid kusten. Vi började med en film av Nicholas Sparks (kommer ej ihåg vad den heter), forsatte vidare till biosalongen brevid med Indiana Jones och avslutade det hela på en tredje biosalong med Sex and the City II - och just den filmen har jag inte så mycket att säga om eftersom jag somnade ganska snabbt. Klockan 5.00 när vi kom hem så visste jag knappt vilka delar hörde till vilka filmer.
 
Men ja, Hobbit! Så fort jag började känna sömnen smyga på blundade jag en liten stund - bara för att se om jag skulle kunna somna till all aktivitet på den enorma bioduken, med alla ljudeffekter på max och till en proppfull biosalong. Jag började känna direkt att mina tankar började vandra iväg, jag blev helt matt i huvudet, ja alla de där sakerna precis innan man somnar på riktigt! Så jag tvingade mig själv att vara vaken - och lyckades hålla mig vaken genom hela filmen!
Hobbit var verkligen värd att se :)
 
Dessförinnan handlade vi lite julklappar, köpte en massa hundgodis till Viggo och åt på en mexikansk restaurang, där jag inte kunde sluta tänka på mina stekta potatisar vid namn "the ones that got away"...
Vi tog en taxi hem sedan - oooo...spooky! Taxichauffören såg ut som en orch om någon...
 
Nu ska jag bege mig till universitetet för en lång eftermiddag/kväll. Spanish should be fun today...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0