FOUR MORE DAYS

posted on DECEMBER 18, 2012
 
 
Hejsan! Det enda jag skulle vilja göra just nu är att lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och vakna upp till jullov. Men... först måste jag ta mig igenom tre dagar av uppgifter, övningar och julstress. Under jullover kommer jag i och för sig inte ha sådär jättemycket till tid att inte göra någonting - har en stor uppsats att skriva (deadline 19. februari, så det är bara att sätta igång) och en himla massa tentor under vinterlovet som jag måste börja plugga till, som börjar i mitten av januari och avslutas i mitten av februari. Vidare så har jag en stor muntlig presentation i spanska som ska bli färdig innan den 17 januari. YES, it feels so good! :)
Trots detta så har jag gett mig fan på (ursäkta mitt språk) att njuta av ledigheten och unna mig i alla fall några slappardagar hemma hos föräldrarna i Sverige. Har redan planerat hur, på vilket sätt och var jag ska slappa - allt in i minsta detalj, hehe ;)
 
Ni vet sådana härliga dagar då allt verkar gå rätt och man lyckas med allt - en sådana dag hade jag igår och en idag :) Önskar jag kunde ha 365 sådana dagar. 2013, promise to be nice to me!
 
Nu ska jag börja packa ihop alla böcker här på skrivbordet - har börjat läsa Dorian Gray igen (vet inte hur många gånger jag har läst den, men det är verkligen min favoritbok!) Egentligen skulle jag behövt läsa lite annat... jag är nämligen en sucker för engelska klassiker, och tur är väl att jag pluggat/pluggar något som har ganska mycket att göra med dem ;)
 
Höstvädret fortsätter här. Idag var det lagom varmt/kallt för en höstjacka. Inga vantar. Ingen halsduk. Jag hade planerat att åka lite skridskor i stadsparken under veckan, men... looks lite the weather made that activity impossible!
Får väl se hur mycket julmys (i höstväder) jag hinner med under fyra dagar i Ljubljana. Four more days to go!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0