I WANT TO SEE YOU LOOSE CONTROL

posted on DECEMBER 16, 2012
 
 
I should be studying, seeing as I'm under a time pressure...but!
Tänkte ta mig en promenad idag och fota lite till det där lucia-video-projektet... MEN! Det regnade hela dagen igår, och idag när jag tittade ut genom fönstren i vardagsrummet såg jag att all snö nästan har smält bort, solen skiner och på radion påstod de att det är plus tio grader ute.
Ok, hösten är tillbaka - eller så är det full fart mot våren nu! Hur som helst så lär det inte bli några bra vinterbilder på Ljubljana om jag skulle ut nu.
Ska vi slå vad om att värsta snöstormen kommer att dra över Alp-länderna i helgen??
 
Är jätteirriterad på mig själv för att jag inte tog mig tid och min kamera med mig i torsdags när förmiddagen bjöd på strålande solsken, smö överallt och vacker silvrig frost på alla trädgrenar. För att inte nämna den vackra utsikten upp mot kullen där slottet står - kullen och taket på slottet täckta av kritvit snö, alla träd helt täckta i silver, och en klarblå bakgrund! Jag har fortfarande inte kommit över detta!
Fast å andra sidan var det ju just Lucia-dagen, och den dagen då jag har som mest att göra på universitetet + en oplanerad brunch som jag inte kunde säga nej till - så det var väl inte lathet som satte käppar i hjulet den här gången - utan det var med tidsbristen!
 
Nu ska jag skriva färdigt veckans hemuppgift och skicka in den. Därefter ska jag göra en lista på alla julklappar jag ska köpa imorogn. Och sedan börja att packa!
Ha en fortsatt trevlig helg :)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0