LEADING ME ON

posted on DECEMBER 12, 2012
 
 
Oh, jag var tvungen. Med en garderob full av jackor och kappor har jag nu lite dåligt samvete varje gång jag tittar på den stora ZARA påsen här på sängen brevid mig. Men! Jag behöver verkligen en ljus kappa. Så efter sista övningen på unviersietet och lite andra ärenden till Lucian imorgon (som att köpa blå band!) sprang jag in på ZARA och köpte en krämfärgad kappa - med vädligt fina detaljer måste jag erkänna. Ni ska få en glimt av den imorgon eller på fredag :)  
 
Förra veckan var jag som sagt nere i vårt hus vid kusten tillsammans med alla släktingar och mamma som flög ner från Sverige, och dagen innan jag åkte tillbaka till Ljubljana så passade mamma, min bror och jag (min syster var hemma och tjurade - eller något ;) att "besöka" morfar på kyrkogården (dagen innan var det begravning) och att ta en promenad genom Piran - mammas födelseort och en av mina favoritplatser :) Vi stannde till i affären och köpte med oss lite olika matvaror som vi senare hemma förvandlade till en gourmet-middag - tydligen skulle jag ha hjälpt till men när jag var uppe hos mormor blev jag fast där och hjälpte min morbror och hans fru med en sak - så det var väl inte sådär jätteglada miner från min familj som jag möttes av - eftersom jag smet undan arbetet. Haha, vilka roliga miner alltså!
Därefter slängde vi oss alla i mammas och pappas dubbelsäng (kvadruppelsäng om vi ska vara helt exakta) och tittade på en film.
Jag sov uppe hos mormor under de här dagarna så att hon inte skulle vara ensam - fanns en hel del rum att välja mellan och jag valde mammas gamla flickrum - och fy sjutton vad hennes säng är skön, Hård som sten - och jag sov som jag aldrig sovit innan, vaknade inte en enda gång under natten, var helt utvilad på morgonen och någon gång vid 19.00 varje kväll började jag längta efter att få krypa till sängs.
Det ska vara en hård säng med en miljon kuddar!
 
photos by me
taken with Canon IXUS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0