YOU GOT MY HEARTBEAT RUNNING AWAY

posted on DECEMBER 20, 2012
 
 
What a day!  What a day säger jag bara! På ett underligt sätt älskar jag mina superstressade torsdagar, där jag framåt kvällen knappt vet vad jag heter. True story! Kom inte på vad jag hette på spanskan idag när jag skulle skriva under på närvarolistan, haha :)
 
Satt en lång stund innan på inne på bokhandeln och tittade igenon alla nya böcker som kommit ut under hösten - och det slog mig; varför inte ha lite boktips här på bloggen då och då. Jag älskar ju att läsa, och ibland läser jag så bra böcker att jag helst av allt bara skulle vilja springa fram till varenda främling på gatan och tipsa om boken jag just läst! Och mina hyllor är välfyllda av den varan - både här i Ljubljana, nere i huset i Portoroz och hemma hos föräldrarna i Sverige.
Ny kategori. Boktips. Jag läser böcker på tre språk (svenska, slovenska och engelska - fasar inför den dagen då vi kommer att vara tvugna att läsa "tunga" böcker på spanska!) - men ska försöka tipsa om främst böcker på engelska, dvs sådana man kan få tag på i bokhandlar och bibliotek runt om i världen. Och det kommer att vara en blandad kompott - allt från deckare, biografier och klassiker till historiska romaner och chic-lit.
 
Jag hoppas verkligen att jag kommer att få tid till att läsa nu under jul- och nyårslovet - annars så har vi ett längre vinterlov (4 veckor! :) under januari/februari- och då, då ska det läsas!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0