good evening all...


Som ni kankse har märkt vid det här laget, så ligger min uppdatering i botten just nu. Dels jobbar jag så mycket, både sommarjobbet och sedan lite andra projekt vid sidan om när jag väl är hemma, dels fungerar inte internet och vi väntar tålmodigt på att vi ska få hem en ny "internetbox"... Men tills dess kommer det att fortsätta att eka tomt här på sidan. Har förberett en massa fotografier från juli månad, på både det ena och det andra - dock kan det hända att det blir mest foton på mat, i och med att jag varken har haft energi eller tid till att åka iväg någonstans på ett kortare äventyr, eller gjort något annat spännade på hemmaplan för den delen.
Ni ska bara veta hur dunder-mega-super-sugen jag är på att resa just nu!! Helst av allt skulle jag bara vilja packa ihop en tom resväska och spendera tre dagar i varenda land i hela Europa - bara för att! Och fylla resväskan med vintage prylar och sommarkläder som jag fyndar under resans lopp, fylla minneskort med så många utsikter, historiska platser och stränder som möjligt, fylla magen med så många inhemska specialiteter som det bara går, skapa oförglömliga minnen, känna res-pirret hela tiden och bara må allmänt bra.
Fick lön i förra veckan, och den var verkligen inte dålig, Mycket mer än vad jag hade räknat med! De extra tusen-lapparna hade varit perfekta att spendera på en resa - får helt enkelt spara och vänta till september. Då ska jag hinna med en kort tripp till mitt älskade Venedig.

Mina föräldrar åkte iväg på en nästan sju veckors semester för några dagar sedan. Jobb, hund, hus, trädgård - augusti blir toppen alltså! :)

Måste också nämna OS-invigningen. Bästa hittills, säger jag som har en förkärlek till Englad och allting som är engelskt. Britter kan! Hur det blir med OS-tittandet nu i några veckor framöver återstår att se, dvs vi får se om jobbet tillåter detta ;)

Men nu, efter att ha bakat en sats Snoddas och efter en lång dusch ska jag krypa ner i sängen bland alla mina hundratals kuddar (som alla verkar störa sig på!) med ett kapitel av "Utvandrarna" (mina favoritböcker!), ett avsnitt eller två av "The Borgias", "Magic City", "Missing", "Ringer", "Revenge", "The Firm", "Touch" - dvs allt som jag idag hittade i en av mina mappar på datorn - avsnitt som jag inte sett än, som var sparade för resan upp till Sverige tidigare i sommar men som jag totalt glömt bort!
Efter det; lite te, en grillad macka med zucchini, mögelsost och valnötter och så på repeat: la la love...

Vi hörs snart igen :) Imorgon ska jag ringa och tjata på "internet-människorna" (igen) och sedan hoppas jag på att jag kommer att ha möjlighet till att faktiskt kunna skriva ett helt inlägg och publicera det innan allt avbryts! I slutet av veckan ska vi ha ett fullt fungerande internet igen - det är veckans mål det!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0