hofsnäs


Ida (en kompis från gymnasiet som jag verkligen inte sett på jättelänge!) hämtade upp mig idag på förmiddagen för att vi sedan skulle åka iväg och fika på Hofsnäs. Strålande solsken och riktigt varmt ute - ibland kan den svenska sommaren vara riktigt behaglig den också! :)
Fika på Hofsnäs och därefter en sväng bort till Torpa Stenhus. Nu har jag kommit hem, ätit hemmagjord lasagne med familjen - och ska snart ut på en långpromenad runt sjön med hunden. Kvällen avslutar vi i soffan med fotbolls-EM :)
Önskar nu bara att värmen håller i sig över sommaren - men det är nog en dröm som inte kommer att gå i uppfyllelse. Jag vet att jag tjatar om detta alldeles för ofta - och tro mig, även om jag har det bra här borta i Sverige så kan jag inte låta bli att tänka på allt jag skulle kunna hitta på om jag hade stannat kvar i Ljuljana/Portoroz.
 
Alltså, frågan är om jag inte sticker iväg ner dit på "semester" i en vecka mitt under sommaren, så fort någon lucka i arbetsschemat uppenbarar sig... riktigt lockande, men samtidigt är jag medveten om att den drömmen inte heller kommer att blir verklighet - har nämligen aldrig jobbat så mycket som jag ska under den här sommaren!
Finns plus och minus gällande den saken också - men jag tycker vi koncentrerar oss på grejerna på plussidan - om jag nu ska se till att överleva det schemat, som drar igång på måndag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0