på plats i sverige


Efter att ha tagit mig igenom Österrike, Tyskland och Danmark är jag nu på plats i Sverige. Känns ganska bra - förutom det svenska vädret vill säga - regn och kyla, den svenska sommaren när den är som allra bäst!
Min syster och jag tänkte ta en timme ute i trädgården på kvällen idag och spela badminton. Den sysselsättningen fick vi ju lägga ner direkt. Bollen levde sitt eget lilla liv i blåsten...
 
Har fortfarande inte vant mig vid att jag inte befinner mig i Ljubljana och har tillgång till allt den staden har att erbjuda - och låt mig säga; det är mycket! På morgonen vaknar jag och är jäkligt sugen på en bit mat på någon restaurang, eller att ta en promenad bort till river-walk, eller att åka ner till kusten - de planerna krossas direkt när jag känner kylan krypa nära inpå - trots mitt mjuka och varma dunntäcke...
 
MEN! Jag tycker om att vara här, umgås med föräldrarna, gosa med hunden och träffa alla kompisar som jag inte sett på länge. Och att inte förglömma; att jobba i ett x-antal veckor under sommaren.
Jag är inte helt säker, men jag tror att årets sommar blir en bra upplaga av den här årstiden :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0