the beach


Några bilder från tidigare i veckan. Lycka nere i Portoroz då termometern visade 25 - 30 grader, solen strålade på en klarblå himmel, stränderna var smockfulla och solnedgångarna magiska.
Efter en heldag nere vid stranden, surfing (fast bara för en av oss, denna någon not being me!) och promenad mot Piran så avslutade vi dagen med bowling (jag vann över tre andra dåliga förlorare, haha! ;) och bio - Snowhite and the Huntsman. Helt klart sevärd - men har tyvärr inte så mycket mer att säga om den filmen. Följt av en drink på en bar - och man kunde senare kasta sig i säng med ett brett leende på läpparna. Härliga dagar. Jag älskar sommaren i Portoroz.
Och som en lite parantes. Portoroz eller Portorose betyder precis det ni tror att det betyder. Rosornas hamn.
Ett väldigt romantiskt namn - och ett perfekt namn på en perfekt stad! Här kan jag verkligen se mig själv bo om ett par år - eller bo här igen kanske jag skulle säga ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0