en ny vecka


Samtidigt som jag för fullt packar och städar, tittar jag på fotboll. Det är faktiskt första matchen jag kollar på. I min familj tittar vi alltid på alla matcher (om vi nu har tid vill säga) när det är EM och VM - så att jag börjar titta på det först nu kan tyckas vara väldigt konstigt för vissa - men jag har helt enkelt varken haft tid eller lust att sitta i soffan och softa framför TV-n.
Men när jag väl är hemma hos föräldrarna i Sverige i slutet av veckan blir det nog andra bullar.
Då brukar vi alla samlas i soffan i vardagsrummet, äta god mat, prata i mun på varandra och heja för fullt på favoritlaget. Det ser jag verkligen fram emot :) Och att om mindre än en vecka få krama om min hund som jag saknat så in i bänken! :)

Men nu måste jag fortsätta att packa om jag ska blir färdig idag, och det hoppas jag verkligen att jag blir :) I och för sig så åker jag bara iväg i två dagar - och har redan en garderob på plats - men ändå!
Och jag kan väl erkänna att jag, trots att jag i förra veckan sa att jag skippar kusten innan jag åker till Sverige, så blev faktiskt frestelsen för stor - så nu drar jag iväg ner till vårt hus i två dagar.
Min syster, hennes kompis från Sverige, vår kusin som pluggar i England, mina morföräldrar och lite annat folk där nere har hållit på att tjata hela helgen om att jag måste komma ner.
(O)lyckligtvis föddes jag med den väldigt speciellta "otroligt-lätt-att-övertalas-genen" :) 
Därför kommer heller inte bloggen att uppdateras under dessa dagar, men jag är tillbaka innan ni hinner blinka!  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0