why don´t you fight away


Jobb från 07.00 till 16.00 (vik. inom vården). Helt slut när jag kom hem igår, det enda som faktiskt verkade fungera för hjärnan var att lägga sig i sängen bland alla kuddar och filtar tillsammans med hunden. Tänkte ringa och rösta på Soldiers på Rix topp 6 kl 6 också, men somnade innan jag orkade plocka upp telefonen. Så att... så var det med den saken! Jag lovar att göra det imorgon. Två gånger!
Blev senare ihjälskrämd av pappa som höll på att möblera om i köket - verkade det som i alla fall - och med tanke på att köket ligger i andra delen av huset än mitt rum, så måste det ha varit hans avsikt att väcka mig på detta sätt! Not cool!

För er som undrar, så är jag bara hemma i Sverige på en liten snabbvisit (och passar på att jobba lite också på stället jag sommarjobbar på). Jag bor sedan fem år tillbaka i Ljubljana i Slovenien, där jag både pluggat språk samt jobbat på universitetet som hjälplärare/vikarie på svenska lektoraten. Jag brukar komma hem till mina föräldrar i sydvästra Sverige, kan inte säga exakt var (pga alla potentiella stalkers, haha), men strax utanför Borås och Göteborg i alla fall ;) lite då och då, när jag är i stort behov av svensk lantchips, köttbullar och lakrits... nädå, får väl tag på det nere i Slovenien också, annars är det ju bara att åka över till Italien och installerar sig på någon IKEA-butik!

Jag bor i Ljubljana eftersom min mamma är från Slovenien (kuststaden Portoroz (Europas andra Monte Carlo brukar det kallas), där mina morföräldrar fortfarande bor, och där vi har hus och spenderade (medan vi gick i skola i Sverige) varenda sommar sedan jag kommer ihåg med att träna segling i segelklubben, spela tennis, ta minigolf-rundor på blodigt allvar med kompisar och kusiner, sola och plaska i vattnet, hänga på glassbarer, äta god Medelhavsmat och bara ha det allmänt bra nere vid Adriatiska havet ;)
Det är fortfarande en av de platser jag trivs allra bäst på, brukar åka ner dit över helgerna när jag är i Slovenien. So now you know!

Kort och gott, jag ville helt enkelt lämna livet i Sverige ett tag och prova på att bo någon annanstans.
So far so good, kan jag väl säga ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0