time grabs you by the wrist, directs you where to go


Haha, vilket cp-ryck jag fick idag på morgonen (mitt i natten). Jag drömde att jag vaknade när väckarklockan satte igång, duschade, tog på mig, åt frukost, och cyklade ner till jobbet. Skulle precis sätta mig i soffan på kontoret för dagens morgonrapport när jag helt plötsligt vaknade. Drömmen var så verklig och logisk (för annars brukar mina drömmar vara så ologiska så det finns inte!) så att när jag vaknade så tänkte jag panikslaget "men varför är jag tillbaka i sängen, jag kom ju precis till jobbet". Hahah, riktig panik fick jag. Sedan såg jag att klockan var 01.00 och förstod ganska snabbt att allt hade varit en dröm...

Dvs, fram till 05.30. För då var det minsann dags att göra sig redo och bege sig till jobbet på riktigt. Under hela morgonrapporten var jag redo på att slängas tillbaka i säng vilken sekund som helst :)
Jobbade bara från 07.00 till 13.30 och även om det var hur kul som helst idag, och att jag sprang runt lite både här och där i byggnaden så gick timmarna trögt...

När jag väl var hemma igen, åkte pappa och jag till biblioteket. Jag fick ett litet tips igår på facebook angående några grymma böcker och tänkte att jag skulle kika om de fanns att låna. De skulle visst finnas på musikavdelningen, så där stod jag i ganska många minuter och letade igenom alla hyllor. Men de fanns inte, antar att alla var utlånade...
Funderade på att haffa första bästa bibliotikarie som "svävade" runt på bibblan och fråga...men...men jag kunde inte riktigt med detta! För hur skulle tanterna uppfatta mig om jag gick fram till dem och bad om att få låna "Stolthet och sångröst", "Borta med munspelet" och "Parry Hotter och de vises gitarr"...

OCH NU HOPPAS JAG VERKLIGEN ATT NI ALLA FÖRSTÅR ATT JAG BARA SKÄMTAR!!
Klart att jag fattar att det inte finns böcker som heter så på riktigt!
Kan väl säga också att 1) det VAR faktiskt någon som tipsade mig om dessa och 2) jag förstod med en gång att det var ett skämt, så såpass bakom flötet är jag faktiskt inte och 3) jag skulle inte ens hinna säga färdigt första boktiteln innan jag hade börjat skratta hejdlöst!
Fast! Det hade varit jäkligt roligt att fråga helt seriöst om de har dessa böcker när pappa stod bredvid, bara för att se hans reaktion/skämma ut honom lite ;D Haha, jag hade typ fått hem... även om det var jag som körde dit och hade bilnycklarna i min ägo!
Och ifall ni nu undrar så lånade jag en bok med Bob Dylans alla låttexter (typ poesibok) istället :) Lite lätt kvällsläsning.

Jaja, inget mer tjat av det omogna slaget nu. Jag har precis kommit hem från en promenad/powerwalk/lätt löprunda runt sjön och ska installera mig själv i TV-soffan med en skål glass och något bra på TV, det tycker jag att jag förtjänar efter dagens jobb, bokjakt och all motion :)
Hoppas ni får ett härligt avslut på arbetsveckan :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0