euphoria


Eurovision Song Contest. Helt klart helgens höjdpunkt! Alla som känner mig vet att jag är en ESC-fantast eller på gränsen till det i alla fall. Kanske inte lika mycket nu som innan, när jag var tonåring var detta kvällen jag väntade på hela året :)

Det var inte helt oväntat att Loreen, Euphoria och Sverige vann - men jag blev precis lika glad när det stod klart att ESC hålls i Sverige närst år, som om det hade kommit som en positiv överraskning out of the blue! Låten var helt klart bäst, något helt nytt och fräscht.
Självklart ringde jag och röstade, och såg därmed till att Slovenien gav Sverige en 10-poängare ;) Ok, det kanske inte bara var min förtjänst - tror jag! ;)

Bra kväll var det i alla fall, och nu ser jag fram emot nästa års ESC, då den hålls precis på den platsen i Europa där den ska hållas! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0