BERNARDIN PHOTO ALBUM

posted on NOVEMBER 4TH, 2012
 
 
 
Några dagar vid kusten och några dagars "internet-förbud" var precis vad jag behövde. Förutom att sitta vid havet varje eftermiddag och plugga och senare på kvällen ligga i sängen bland en miljon kuddar (efter en ordentlig "spa-stund") och titta på American Horror Story så hann jag även med att besöka kyrkogården (där mina släktingar på mammas sida finns såväl som en kompis som dog i leukemi när hon var 16 år!), och följa med mormor & morfar och lämna deras/våra oliver på ett ställe på landsbygden där de gör olivolja av oliverna- och som man sedan kan hämta när det väl är klart, väldigt intressant måste jag säga! Fick följa med chefens hustru runt (det är ett familjeföretag) och kolla på alla maskiner och hon förklarade hur det hela går till - in i minsta detalj, från oliv till olivolja. Alltid lika kul och uppfriskande att lära sig någonting nytt, något som man inte hade en aning om ;) Kommer nog att hantera och äta olivolja på ett helt annat sätt nu ;)
Och annat lite smått och gott (Halloween ;) hann jag väl också med under denna långa och välförtjänta helg ;)
 
Fotografierna är tagna under tre eftermiddagar/kvällar - men på samma plats på Bernardin, bara nerför backen från vårt hus :) Första kvällen var vild med stora vågor, mörkt hav, tjocka svarta moln och kyliga vindar. Andra kvällen var romantisk med en klarblå himmel, en vacker solnedgång och svala behagliga vindar. Under tredje kvällen glimmade havet som om det vore av guld (svårt att få det på bild men jag försökte ;) - och man kom på sig själv med att bara sitta och stirra ut över det oändliga! Det är under sådana stunder i livet man inser att världen är en vacker plats, trots allt det hemska som händer runt om på vår planet <3 Det är stunder med utsikter som de här som ger mig den där lilla extra kicken jag behöver ibland, fyller mig med postiv energi och rensar mitt huvud - och just under sådana stunder känns ingenting omöjligt!
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer
Postat av: Luciana Miranda de Carvalho

I love your pictures.

Svar: thank you ;)
greatandsimplethings.blogg.se

2012-11-06 @ 15:16:21
URL: http://lucianamiranda.com.br

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0