I MISS MISSING YOU

posted on NOVEMBER 8TH, 2012
 
 
Haha, idag har jag haft en av de bästa starterna på dagen på länge. Vill varken nämna krusens, professorns eller studenternas namn - men gud vad kul vi har det varje torsdagsmorgon :) Idag gick vi igenom en text, analyserade den lite och sedan hade vi en kortare föreläsning om att skriva en resmué  - varpå professorn säger att det alltid är bra om vi låter någon annan läsa igenom det vi skrivit och komma med sypunkter och konstruktiv kritik. Efter att ha förklarat det hela lite närmare och att man kan låta nästan vem som helst läsa och ge feedback räcker en av "the Jonas Brothers" upp handen och säger: "So... I can let my grandmother read my text?". Professorn, tydligen lite småirriterad över den självklara frågan svara med: "Yes, if you wish". Varpå "the Jonas Brother"-en slår fast: "Oh, but my grandmother doesn´t know any English!". Professorn stirrar (allvarligt talat, han gav honom en mördarblick) och säger: "Well... then you will make a hell of an essay" och vände sig sedan mot oss andra, i hopp om att vi var precis lika tröga som han trodde att vi var och säger: "Please, make sure you only give your texts to people who actually know the language in which you´re writing".
Och sedan säger en av "the Jonas Brothers" (en annan den här gången): "Nobody in my family speaks English - what do I do then?". Här trodde jag faktiskt att professorn skulle kasta sig över honom, man han slängde bara ur sig: "I don´t care". Haha, vi andra trodde vi skulle dö av skratt :)
Den här professorn är så skön och cool, han är rolig - även fast han inte vill vara det, otroligt rättvis, hjälpsam, lugn, blir lite småirriterad titt som tätt - men aldrig otrevlig!
 
Så får ni dagens klädval också. Min syster leker fotograf ;)
Nu ska jag så smått bege mig mot universitetet igen för några timmar av spanska - sedan ska jag även titta in på svenska lektoratet och tillsammans med professorn gå igenom lite planering inför firandet av St. Lucia i Ljubjana i december :) Och ikväll är det ett nytt avsnitt av American Horror Story season 2 som väntar :)
 
photos by Alexandra S.
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0