THREE OF A KIND

POSTED NOVEMBER 24, 2012
 
 
Tänkte bara visa er de tre lypsylen jag köpte tidigare i veckan. Jag köpte ett Coca Cola för ett tag sedan och inte bara att lypsyen luktar och smakar gott, den fuktar läpparna på ett perfekt sätt. Jag har ganska känsliga läppar, de blir lätt torra vilket har gjort att jag har varit på jakt efter "det perfekta läppbalsamet" i nästan hela mitt liv. Har både provat på de lite dyrare märkenas versioner av lypsyl, vårdande på apoteket både i Sverige och Slovenien, speciella versioner som sägs vara bra vad gäller kyla/salt/vind/snö/sol/you name it.
Förstå då min häpnad när jag tog av korken på Coca Cola lypsylet, förundrades över doften, applicerade på läpparna och hoppade nästan till av den goda smaken - och dog lite inombords av lycka när jag efter ett par timmar kände att läpparna fortfarande var mjuka och lagom fuktiga - för att inte säga hur läpparna såg ut! ;)
 
Inte ens jag trodde att det skulle vara så bra. För att vara helt ärlig köpte jag lypsylet mest för att det var coolt - och en rolig tillökning på min sminkhylla.
Så när jag svepte omkring i varuhuset mitt i centrum en kväll i veckan, och gick förbi ett ställ där de sålde 3-pack Coca Cola-läppbalsam slog jag till direkt. Om jag inte misstar mig så kostade ett 15-20 kronorpå ett ungefär.
Dessutom är det Limited Editon ;)
 
Dyrast är inte alltid bäst. Ibland kan ett "fjant"-märke (som jag fått höra ;) vara ett av de bättre valen.
Nu hoppas jag bara på att det inte är alldeles för många och alltför farliga kemikalier i dessa ;)
Ett är säker i alla fall. Jag går inte hemifrån utan Coca Cola eller Sprite i väskan eller fickan ;)
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0