I WAITED FOR A LONG TIME

posted on OCTOBER 21ST, 2012
 
 
Hoppas ni har en bra söndag - det har jag :) Sommaren vill inte riktigt ge sig än. Ska ut på en promenad nu, bort till kyrkogården för att tända ett ljus åt min farfar och farmor <3
 
Hemuppgiften klarade jag på tio minuter igår kväll. Nästan lite läskigt när det är så lätt - för det kan ju inte vara så enkelt?? Och sedan börjar jag komplicera till alting, just med den där det-kan-inte-vara-så-lätt-tanken i bakhuvudet och då blir det svårt, för svårt! Till slut visar det sig att jo, det var precis så enkelt som jag inte ville tro att det var!
 
Jag blir extremt nervös när det kommer till tre saker. a) när tekniken inte vill samarbeta, b) när normalt folk inte beteer sig som det ska och c) när någon uppgift verkar vara alldeles för enkel och det tar mig fem minuter att slutföra den (givetvis beror det på i vilken situation - nu pratar vi alltså om universitets-nivå, där ju allt ska vara svårt!)
 
På tal om något helt annat :) Gjorde lunch hemma idag och som vanligt så har jag aldrig något recept till hands, eller så är jag helt ovetande om vad jag kommer att ha som slutlig "produkt" på tallriken. I just go with the flow in the kitchen ;) Och om jag inte skriver ner vad jag rört ihop så glömmer jag det fem minuter efter att jag ätit upp!  
 
Hur som haver. Jag började med att steka färska champinjoner och zucchini i smör, saltade och pepprade ordentligt. Rörde ner lite tomater och en hel del ost som fick smälta ordentligt och verkligen binda ihop alla råvaror. Därefter rörde jag ner några klickar gul currypasta (det måste vara äkta, helst från Asien;) Kokade makaroner till detta och voilá, lunchen klar på en kvart :)
 
photo by me
taken with NIkon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0