I WILL GIVE ALL MY SECRETS AWAY

posted on OCTOBER 29TH, 2012
 
Follow my blog with Bloglovin
 
Lite nytt. Läppbalsam med smak av coca cola - den är inte att leka med alltså! Måste applicera ett nytt lager stup i kvarten eftersom jag slickar mig om läpparna hela tiden, ser ju inte alls onormalt ut ;) Over-sized kofta från H&M i ett jättehärligt och gosigt material, ska eventuellt köpa en i ljusrosa också :) Till sist; ifall sockernivån skulle sjunka så har jag bunkrat upp med lite sötsaker här hemma :)  
 
Tydligen så har den lille zombien/stalkern som jag nämde i ett tidigare inlägg blivit väldigt populär bland er läsare, haha :) Måste dock rapportera att vi på universitetet inte har sett till honom på ett tag - senast jag såg honom var i början av förra veckan, då han snubblande ut ur... vad ska man kalla det; lässalen, studiesalen - eller sovsalen för vissa, tydligen för honom. Jag satt på bänken utanför och läste någonting när han helt plötsligt satt brevid mig - och ja, första saken han sa var "oh, it´s you". Sedan: "It´s been such an exhausting day today, and so much to study... so I went to the studyroom... to take a nap... have you had a tough day today?". Efter att ha kollat på honom i exakt en halvtimme sa ja: "It´s only 9 in the morning". Sedan försvann han lika snabbt som han kom.
Jag hade en livlig diskussion med några av mina klasskompisar på spanskan om att vårt universitet är som Hogwarts möter en cirkus möter ett dårhus möter high society :) Vet inte riktigt i vilket fack jag passar in i! ;)
Förresten så har jag fyra kurser tillsammans med "the Jonas Brothers". Det ni!
 
Såfort jag är färdig här ska jag skicka in veckans hemuppgift (ni vet hur mina måndagar ser ut vid det här laget), laga lite mat och därefter gå en runda in mot centrum och införskaffa "Lord of the Flies" - jag har äntligen accepterat detta, mitt öde!
Älskar bokaffärerna här i Ljubljana. De större har alla soffor och fåtöljer som man kan sätta sig i medan man bläddrar i en bok, om man sedan vill köpa den eller inte är upp till var och en - boken vill säga, inte soffan/fåtöljen. Det finns kaffe också, och flera gånger har de någon känd författare på besök som föreläser och signerar böcker (själv har jag varit på ett flertal sådana, och alla dessa böcker med autografer i har en speciell plats i bokhyllan).
 
Jag får se, spricker det upp ännu mer kanske jag traskar iväg till stadsparken också :) Har nämligen få tag på de absolut bästa höstskorna man kan tänka sig - så oerhört bekväma, varma och snygga - jag vill bara gå och gå. Idag gick jag hem från universitetet någon gång vid 10.00, och promenerade utmed river-walk.
Ljubljana är en fantastisk stad <3
 
Follow my blog with Bloglovin
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer
Postat av: Linn

du fotar så himla fint!! några tips på hur man ska få till ljuset så bra?

2012-10-29 @ 20:50:29
URL: http://madeebylinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0