SERIOUS THINGS

 posted on OCTOBER 4TH, 2012
 
Är helt slut efter första dagen på universitetet. Nu är jag som sagt bakom skolbänken igen - och inte längre framför katerdern (även om jag ska fortsätta att vara det två tre gånger per vecka - dvs i svenska språket) - och det känns bra! Har saknat det!
Idag stod coherent and creative writing, written and oral techniques/communication samt el idioma español på schemat :) Imorgon har jag en enda föreläsning direkt på morgonen - äldre amerikansk litteratur (ett ämne jag valt till - bara för att jag älskar litteratur). Allt hålls för övrigt på engelska och i enstaka fall på slovenska (när vi är tillräckligt tröga), på spanska lektionerna hålls allt på spanska/slovenska och svenska kurserna på svenska/slovenska... ja, ni fattar ;)
 
Hade samma professor i amerikansk etnisk litteratur och poesins uppbyggnad för några år sedan, och hon är helt klart en av de bästa som verkligen kan göra sina föreläsningar intressanta, även om det är obarmhärtigt tidigt på morgonen - så jag ser fram emot första föreläsningen imorgon. Därefter är jag ledig, och har gjort upp planer med min syster om en "hänga-på-stan-dag". Återkommer imorgon igen - med en bildbomb, var längesedan jag tog "ordentliga" kort på Ljubljana :)
 
Och mamma; jag skriver ett mail till dig och pappa imorgon när jag hinner - så att ni får lite updates om vad era två döttrar har för sig i Ljubljana + lite planer inför framtiden :) Vi har inte glömt bort er, lovar! ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0