THIS DREAM COULD COME TRUE

posted on OCTOBER 3RD, 2012
 
 
Trodde att jag skulle kunna fixa de allra sista detaljerna inför terminens början - men vissa personer på vårt universitet är så jäkla oflexibla, på gränsen till onormalt konstiga (inga namn nu!) - så nu måste jag skriva ett mail till en av dessa figurer, något som jag skulle kunna fråga på plats idag - men tydligen krävs det lite research innan man kan svara på min enda fråga!
 
En timme spenderade jag därefter mitt i centrum med att handla lite (onödiga) saker, bland annat doftljus, parfym, underkläder, skolmaterial samt en ny mintgrön armlös blus - har blivit helt förälskad i dessa! Och så fort jag ser en i aprikos kommer jag att slå till direkt :)
Det är söta, lätta blusar i pastellfärger och stickade pullovers och koftor i alla dess former, färger och mönster som gäller för min del just nu - och garderoben har börjat fyllas på flitigt ;)
 
Vädret här i Ljubljana är för underbart alltså! Idag kunde man lätt gå omkring i sommarkläder, vilket ganska många gjorde, främst alla turister. Det är oktober, jacka är totalt onödigt, träden är fortfarande gröna, glassätandet är fortfarande aktuellt - I love it!
 
Men nu måste jag skynda mig lite här, måste nämligen ta itu med alla måsten innan jag tar kväll och kan spendera den framför Champions League och matchen mellan Real Madrid och Ajax.
Som jag nämt tidigare kommer jag att följa alla Real Madrids matcher tills det tar slut för deras del - förhoppninsvis i finalen som slutliga segrare nästa år! Hala Madrid!
 
photos by me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0