UNION OLIMPIJA - FENE. ULKER ISTANBUL

posted on OCTOBER 20TH, 2012
 
 
Jag var då alltså av bilderna att döma på en basketmatch igår tillsammans med min kompis Polona och hennes syster :)  Vilka två lag ser ni i rubriken. Helt galen atmosfär och känsla. Första matchen för säsongen (tror jag, haha :) och det var mer eller mindre knökfullt :) Hotdog och popcorn såldes, TV var där, Ljubljanas borgmästare satt på bänken "mitt i smeten" (största bilden, till höger brevid mannen i röd tröja), alla kostymnissar slet håret av sig i ren nervositet, publiken ställde sig upp och skrek när Olimpija fick poäng - gång på gång, supportrarna från Istanbul hade en egen liten läktare, varje supporter varsin säkerhetsvakt (typ!) och försökte desperat överrösta alla andra, Olimpijas hejarklack hade med sig sin obligatoriska trumma, och en jäkla bra match bjöds det på - grymt bra fredagskväll!
Olimpija förlorade med några få poäng - men fick ändå applåder och hurra-rop från publiken.
Jag ser redan fram emot nästa match ;)
 
Och jag kom på att jag troligtvis måste skaffa mig ett annat objektiv för att kunna fota på matcher! ;)
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0