FOODSTUFF

posted on APRIL 13TH, 2013
 
 
Ja, jag lyckades att ta med mig min stora svarta klump till kamera häromdagen när min syster och jag åt på Da Bu Da. Som vanligt är det bara liiite pinsamt att fotografera på restauranger - speciellt här i Slovenien där inte var och varannan har en blogg ;) Folk kanske till och med tror att jag recenserar maten jag äter ute på restauranger :) Men erkänn att det är kul att titta på matbilder när man skummar igenom någon ny blogg :)
 
Vi åt alltså på Da Bu Da, som är en av mina favoriter här i Ljubljana. Mer eller mindre alltid fullt av studenter och kostymnissar från företag, banker eller parlamentet i närheten.
Den här gången beställde jag kokos- och limesoppa med asiatisk svamp (glömmer alltid av vad den heter ;) Kalkonkakor med purjolök och örter och gurksallad i en härlig sås samt deras iste som kommer i flera olika smaker; den här gången blev det grönt te med lime och gurka.
Så gott!
 
 
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0