PINKNESS

posted on APRIL 19TH, 2013
 
Det är lite si och så med uppdatering just nu, det kanske ni har märkt! Idag spenderade jag dagen i alla fall med Petra - det har blivit lite av vår fredagstradition (som vi startade förra våren faktiskt, men sedan var jag i Sverige över sommaren, och sedan hon under hösten och vintern - men nu är det alltså igång igen). Vi börjar med att äta på Da Bu Da, därefter vandrar vi runt i gamla stan och dricker kaffe/äter glass och idag efter allt detta hamnade vi någonstans utanför Ljubljana på en liten utflykt. Vi är bara så random :) Tydligen så hade Petra en skräckfilms-upplevelse vid en liten bäck ;)
 
Och innan vi åt lunch passade jag på att knäppa några bilder på alla blommande träd och buskar runt omking i Ljubljana. Fotografiet är taget med min mobil, så kvaliteten är som den är!
Över en natt (bokstavligt talat) exploderade allt det gröna. Det är det jag älskar med Slovenien. När det är dags för vår sker övergången mellan årstiderna så snabbt att man knappt hinner blinka två gånger. I Sverige tar den här processen en evighet!
 
Och igår hade vi hela 26 grader över dagen. Alla frossade i glass :) Jag åt glass till lunch och kvällsmat, bara glass!  På kvällen kom det så underbara svalkande vindpustar in i vardagsrummet genom fönstren.
Riktigt härligt!
 
 
photo by me
taken with Samsung

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0