THE ART OF KEEPING SECRETS

posted on APRIL 15TH, 2013
 
Gott folk! Jag kan nu med glädje berätta för er att det nu är riktig vår, 100 % riktig vår här i Ljubljana. Strålande solsken, varma grader (23 idag, 26 på torsdag). Bara sådär, under en natt förvandlas vinter till vår. Solglasögon, glass, tunna jackor (fast nu är det för varmt för sådana också), fräknar, gott humör, småpanik inför tentor och allt som ska vara klart innan sommaren - absolut underbart och så...jobbigt! Helt plötsligt känns en lite lagom stressad7 ärendefylld vardag inte så charmig längre. De där svettdropparna under kläderna känns bara lite överflödiga, och solen gör mest att man blir irriterad av att behöva springa från ena sidan av stan till andra. Och i en storstad blir det hundra gånger varmare än vad det egentligen är, tacka vet jag havet med dess havsvindar som kyler på ett perfekt sätt. För att inte tala om helvetet med att bo i en lägenhet precis under taket. Kan ni tänka er vilken istid vi har under vintern - och vilken tropisk hetta under sommaren??
 
Jag har gått och längtat efter våren under flera månader nu - och när den äntligen är här så klagar jag ;) Det beror först och främst på att min garderob måste förnyas lite, fler "vårgrejer" måste in :) Första köpet blir utan tvekan en trench-coat a la Burberry. Den på bilden är min systers - och jag avgudar den, faller så fint, ingra krussiduller och konstigheter på varken kragen, i midjan eller på ärmarna, snygga knappar, underbart material etc. Det är då grejer det! :)
En snygg ljus trench-coat kan man ha till  A L L T ! Finbyxor, högklackat och en blus. Jeans, converse och en tunn T-shirt. 
Och ett par Ray Ban till :)
 
 
photo by me
taken with Nikon D3000

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0