EVEN THE HARDEST STONE

posted on FEBRUARY 13TH, 2013
 
 
 
Even the hardest stone must cry while listening to these absolutely stunning gentlemen! Their vibratos are to die for!! Min absoluta favoritlåt från den här gruppen. Blunda när ni lyssnar på låten - och känn varenda ton strömma ut i kroppen!
 
 
Personligt: Idag har jag både kämpat vidare med mitt research paper, druckit kaffe på ett fancy café i stan med min syster, pratat om allt och inget med min mormor, få höra av en främling att jag har ett fint leende och är född på rätt siffra (8), bestämt mig för att börja (eller fortsätta?) lära mig italenska, köpt lite alla hjärtans dag grejer till imorgon, drunknat i alla bra och nya böcker i bokhandeln, tittat på allt snygg inredning och gjort en liten mental lista på allt som jag ska köpa i en inte alltför avlägsen framtid - och köpte världens finaste blus inne på ZARA. Ni ska få se den imorgon, men bara lite sneak peeks - ska nämligen inviga den när jag ska på en ballet-föreställning om ett par veckor - men mer om det en annan gång, det var inte det jag skulle gå in på... men eftersom vi ändå pratar om "classy" grejer.
 
Musik: Nu när jag har pluggat och skrivit en massa har jag lyssnat på Il Divo - och de har hjälpt mig genom allt detta :) Jag blir så lugn, avslappnad - ja, det känns som ren meditation - av att lyssna på dem. Om jag blundar så är det nästan som om någoting för mig bort, till en helt annan värld. Det känns som om att jag flyger. Som om att jag kan se allt det vackra i livet när jag lyssnar på dem. Deras röster känns i hjärtat som strömmar ut i hela kroppen. De kommer inte att hålla på för evigt (trots att det är mångas stora önskan, hehe) och i alla fall en gång i livet ska jag se dem live! Men när det väl slutar, så måste vi vara evigt tacksamma för att de förgyllt våra vardagar - och kommer att göra det för all framtid. Jag kommer i alla fall att lyssna på dem när jag är 80, 90, 100 år!
Jag letade efter fler artister i samma katergori - Britain´s got talent! Om ni inte känner till dem - sök på "Jonathan and Charlotte". De kommer att bli stora - om ett par år kommer de inte jämnföras med någon! De kommer att vara i en klass för sig. Och tur är väl det!
 
Och ifall ni nu undrar: Ja, jag blir lätt insöad på saker och ting. Kan ta ett par dagar eller en hel vecka, eller tills jag hittar någoting annat helt enkelt. I förra veckan var det svensk mat, i veckan nu är det operamusik - nästa vecka blir det nog...jakt? Troligtvis inte, djurvän som jag är!
 
Click here, people :) http://www.youtube.com/watch?v=JHQVKQET0os
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0