ROMANTIC

posted on MARCH 23RD, 2013
 
 
Igår när jag hade en kvart över då jag slapp stressa omkring hann jag med att ta mig en titt på allt nytt i inredningsbutiken mitt i stan - och fick syn på koppen med matchande fat. En sak jag inte kunde säga nej till. Fuderar på att köpa matchande skål för gröt, fruktsallad osv. Så blir det ännu trevligare att äta frukost :) Vet dock inte om jag skulle köpa fler stycken av varje sak, så att jag har ett set... Saken är den att jag har så oerhört många koppar. Ett set i olika nyanser av grönt från Höganäs som jag fick av mina föräldrar när jag tog studenten. En massa koppar som jag fått i julklappar och födelsedagspresenter av vänner; tre koppar med matchande skedar där det står cappuccino på den ena, macchiato på den andra och epresso på den tredje. Koppar för julte, för julkaffe, för varm choklad, för iste, för jagvetintevadmer!
Och så min favoritkopp med matchande fat som jag är alldeles för rädd för att använda. Julkappen från min syster; en kopp med motivet "Kyssen" av konstnären Gustav Klint tillverkad av det bästa porslinet - och som var svindyr!
Och så har jag alla de här kopparna och faten på tre olika ställen; hemma hos föräldrarna i Sverige, i huset i Portoroz och här i lägenheten i Ljubljana! Jag kommer att behöva ett gigantiskt kök om allt ska få plats!
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0