THAT´S A WRAP

posted on MARCH 3RD, 2013
 
 
Mat: Wraps med diverse grönsaker och creme fraiche. Superenkelt och gott. Om det blir grönsaker över så är det så smidigt att bara röra ihop dem i en skål, krydda och tillsätta någon slags sås - och göra goda wraps att ha till en snabb lunch eller ta med sig som matlåda.
Och det jag älskar mest med dessa är att varenda gång så får jag till en ny smak. De går att kombinera på så många olika sätt. Godast är nog den jag gjorde i somras som jag döpte till "Karibisk dröm". Fyllde wrapen med stekt kyklingkött, ananas, isbergssallad, majskorn etc. Kommer knappt ihåg vad som fanns i dem. Och givetvis hann jag inte ens skriva ner det eller fotografera eftersom jag jobbade så mycket under den perioden - lite synd faktiskt, men jag ska prova mig på att göra dem igen.
 
Dagens wraps bestod av ruccola, röd paprika, tomat, rödlök, creme fraiche och svartpeppar. Färskpressad apelsinjuice har jag till också. Jag tog det som fanns hemma, det som måste ätas upp. Wraps är också perfekta för all restmat, dvs det som blir över efter veckan som gått.
 
Vädret: Den här helgen med start 1 mars så har solen strålat från morgon till kväll. Vid 18.00 är det fortfarande ljust :) Riktigt behagligt är det att sitta ute i solen med en bok, eller fika på någon uteservering. Jag tror att våren äntligen är här :)
 
Fritid: Igår tittade jag på The Social Network. Har haft ett tag på datorn men aldrig hunnit titta på den. Jag gillade den!
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0