TUNA

posted on MARCH 25TH, 2013
 
 
Igår, söndag kavlade jag upp ärmarna, ställde mig i köket och försökte få till rejäla tonfiskburgare. Tycker de blev helt okej faktiskt! Med majsbröd, tomat, ost och stekta potatisklyftor blev det en riktigt god söndagslunch.
 
Såhär tillagade jag tonfiskburgarna. Jag började med att hacka rödlök och blanda detta med en burk tonfisk i olivolja. Saltade och pepprade, lade i hackad färsk persilja tillsammans med lite malen chili, ströbröd och ett ägg - och blandade alla dessa ingredienser i en stor skål. Formade röran till lagom stora biffar och stekte dem sedan i olivolja. Supergott! Nästa gång ska jag försöka mig på lite andra ingredienser också att blanda i. Låt fantasin flöda blir mitt nya motto i köket ;)
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0