GOING TO MAKE IT

posted on MAY 31ST, 2013
 
Hejsan! Hade min stora muntliga presentation igår - och det gick så fantastiskt bra! Annars brukar jag bara vara lite pirrig innan jag ska ställa mig upp och dela med mig av allt jag har att säga. Igår när jag ställde mig framför mina 50-60 studiekamrater och blickade ut över havet av dessa försvann all nervositet. Jag njöt, jag ville inte att det skulle ta slut, jag har nog aldrig pratat med en så klar, säker och hög röst, aldrig känt att mitt engelska (amerikanska) uttal varit så bra, aldrig känt att jag hade hela presentationen under kontroll från första till sista sekund... vid meningen "at the heart of this novel lies the question of whether the problems of society and all its ill can be traced back to the defects of human nature" (så får ni ett smakprov på vad jag pratade om också ;) så kände jag bara att det här kan jag tänka mig att göra varenda dag!
Sedan vad jag får betyg är en annan femma :)
 
På eftermiddagen tog jag tåget till Celje för lite svenska undervisning :) En lång dag med så många intryck och så mycket som gjort mig självsäkrare. A day to remember!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0