between the noise you hear, and the sound you like


Känns verkligen konstigt att inte ha något speciellt att göra, ingen deadline inom det närmaste! Missade ju svenska nationaldagen igår - lite svårt att fira faktiskt när man befinner sig i ett annat land där det totalt finns 0 svenskar - bortsett från mig och mina syskon då - nädå finns några stycken till som jag känner, men de bor alla nere vid kusten, och nu när den svenska ambassaden stängt här så... Får väl ta tag i firandet såhär nu i efterhand med att hissa den svenska flaggan. Var? I någon trädtopp här utanför vårt fönster på tredje våning. Och äta något riktigt svenskt. Vad? Knäckebröd och en burk loka-vatten direkt från Sverige som jag hittade i kylskåpet när jag fyndade där inne häromdagen. Och så får vi sjunga lite också :)

Men först av allt ska jag bege mig till centrum av Ljubljana för en "photoshoot". Det var verkligen evigheter sedan jag kunde ta någon timme eller två, bara lugnt traska omkring och knäppa någon bild då och då. Så detta ser jag verkligen fram emot -  fotografering är ju min största passion, eller en av dem i alla fall! ;) Fast i det senaste har jag varken haft motivation, tid eller idéer - och det märks tydligt på utvecklingen, den har stått still alldeles för länge nu!

Ska försöka hinna ta en snabb lunch också, skålen med godiset ser lockande ut just nu - men det får vänta till ikväll då jag ska ha filmkväll - solo :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0