FLATLINE

POSTED NOVEMBER 22, 2012
 
 
Ok, nu inbillar jag mig inte "det där" längre - nu händer det på riktigt alltså, eller så ser jag bara saker jag vill se. S k u m t  börjar det bli i alla fall - and I love it. Nu är ni helt förvirrade! :) Tro mig, det är bättre om ni är det. Detta skriver jag bara för min egna skull - en liten note to oneself :) När jag skriver min biografi så måste detta få plats någonstans. Jag  s k o j a r  - har inga planer på att någonsin skirva en biografi, är ganska säker på den skulle slå alla rekoder i "tråkhet". 
 
Kul sak. Jag råkade tappa bort min mobil någon gång under första föreläsningen på morgonen - och hade ett jäkla ståhej med att försöka hitta den i min väska - till och med så att jag inte gick av bussen utanför lägenheten utan forsatte till utkanten av staden - hela tiden sökandes i väskan och huvudet, försöka komma ihåg var och hur jag tappat bort den!
Några timmar senare när jag åkte tillbaka till universitetet för lite (ok, mycket) spanska gick jag till receptionen vid entrén och frågade säkerhetsvakten om någon hade lämnat in en mobil. Förstå min häpnad och obeskrivliga glädje när han räckte mig en svart Samsung-mobil med ett par vita hörlurar. Jag tackade och tackade och tackade, och till slut blev det pinsamt för oss båda. Men usch, så  g l a d  jag blev alltså!
Spanskan gick sedan som på räls, jag tjatade på som aldrig den, fattade allt - kände mig allmänt fräsch i huvudet, och hade så roligt med Petra och Kaja (vilket vi alltid har,  a l l t i d ;) under lektionen.
 
Grejen med mobilen är den att den inte fungerar som den ska, jag har inte ens i ett sim-kort (eftersom det är någonting som inte fungerar, jag får betala för samtal och sms som jag inte ringt/skickat) så jag använder fortfarande min gamla... den nya använder jag bara när jag ska ta kort, spela in någonting, lyssna på musik eller radio. Kort och gott. Mobilen är fylld med konstiga videos och fotografier... på min syster. Den som hittade mobilen och lämnade in den skulle nog aldrig gissa att den tillhör mig. Om den här personen nu gick igenom mitt galleri är jag bombsäker på att han/hon fick både ett jäkligt gott skratt och men för livet...
Det var jag nog allra mest nervös över. Hur skulle jag förklara för min syster att jag tappat bort mobilen med alla dyrbara videos med henne :)
Slutet gott allting gott får jag väl säga - eller nja, vi får vänta i några dagar till, och se om någon Alex-video laddas upp på facebook, youtube etc.
 
Nu ska jag ta tag i spanskaläxorna - har jag nämnt att vår professor är  l o c a ??
 
photos by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0