I CROSS MY HEART

POSTED NOVEMBER 30, 2012
 
 
Kycklingsoppa med vitlöksbröd
 
Godagens! Efter fredagens enda föreläsning och därefter lite svenska följde jag med mina två syskon till tågstationen. Själv åker jag inte ner till kusten förrän imorgon någon gång - beroende på när jag blir färdig med veckans hemuppgift - och med tempot jag har nu, eller med tanke på allt annat som har min uppmärksamhet (som var sjutton har jag mina svarta skinnhandskar och min svarta trenchcoat någonstans - varför försvinner alla saker när jag behöver dem, VEM är det som flyttar på dem... det kan man ju undra, kanske skulle skriva en uppsats om det??)  - som det ser ut nu lär inte hemuppgiften bli färdig i första taget. Men så fort jag är färdig här ska jag ta itu med den, blir en lång natt idag känner jag - några koppar kaffe och en säng full av papper, block och pennor väntar mig de närmaste timmarna. Jag måste skriva fem kortare uppsatser under fem rubriker som vi fått av professorn.
Japp... hur den "färdiga produkten" ser ut - eller i vilket tillstånd jag kommer att befinna mig imorgon kommer att bli intressant att se.
Hemuppgiften blev tillgänglig igår vid 11.00 - men jag hade föreläsningar och seminarium från 8.50 till 17.00 - och direkt efter mötte jag upp min syster i stan och sedan drog vi vidare till CityPark på jakt efter en begravnings-outfit. Kvällsmat på Burger King, några shoppingpåsar rikare och en hel del euro fattigare, och några roliga/skumma kommentarer från två bartenders senare slängde jag mig i säng - redo för en fullspäckad fredag.
Deadline är måndag 20.00 - men jag kommer tillbaka till Ljubljana först på tisdag, så jag måste skicka in uppgiften idag - och eftersom jag kommer att vara upptagen hela helgen, så finns det inte en chans att jag kommer att få någonting gjort då. Därav stressen att få klart allt om några timmar.
 
Måste packa också.
Och så har det precis börjat snöa också ser jag nu! Tja, det är ju december imorgon - och julkänslan ligger i botten just nu. Vi skulle julpynta hemma idag, sedan ta en runda i gamla stan och dricka varm choklad/glögg och sedan titta på någon julfilm och beställa take-out.
Istället ska jag skriva uppsatser om: "Nowadays, teachers are less competent", " Tchaikovsky´s music is depressing" och "Romeo and Juliet is a romantic play" m.m.
Great - let´s get to work then!
 
photo by me
taken with Nikon D3000

.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0