IT IS NOT HARD TO TELL

posted on NOVEMBER 7TH, 2012
 
 
Idag har jag haft en riktigt bra dag :) Lång sovmorgon, ordentlig frukost framför datorn, lång dusch och sedan en solskenspromenad med min syster bort till den större mataffären en bit bort från lägenheten - väl på plats köpte vi med oss ingredienser till lite olika middagar vi har planerat att ha ;) På eftermiddagen åkte jag in till universitetet - och någon gång vid 18.00 promenerade jag hem genom centrum. Ä L S K A R  storstäder när det väl blivit mörkt! :)
 
Nu sitter jag hemma, förberedd på liten American Horror Story (det har blivit lite av en knasig tradition, okej ett tvångsbeteende - min syster och jag måste kolla på minst ett avsnitt varje kväll ;)
Ska ta fram vår cookie-jar också och göra iordning två koppar te; grönt te med smak av ananas - låter ju himla gott, hoppas det smakar lite bra också!
 
De vita skorna på bilden tillhör min syster och är ett par Palladium Blanc Hi. Under andra världskriget använde franska piloter de här skorna - och sedan dess har de knappt ändrats (vad gäller material och skomodell) - och just Palladium Blanc Hi är en av de klassiska modellerna. Tycker de är verkligt fina!
Själv spatserade jag runt i mina nya höstskor som jag köpte igår, de är fodrade och kommer att vara perfekta för (snart) snötäckta marker.
 
Ha en fortsatt trevlig kväll :)
 
photos by Alexandra S. and me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0