JUST THE WAY WE ARE

posted on OCTOBER 5TH, 2012
Precis som planerat spenderades dagen efter föreläsningar och ett möte med en av mina professorer med min syster i gamla stan. Vi började med kaffe och glass i ett av alla caféer runt broarna mitt i centrum, besökte därefter fontänen vid stadshuset, fortsatte mot en nyöppnad seconhand-butik, promenerade bort till frukt- och grönsaksmarknaden, beställde riktig falafel (han som gör dem är en stjärna utan dess like alltså ;), satte oss och åt vid stadsfloden, och avslutade därefter det hela på Emporium (ett varuhus med alla kända märken såsom Ralph Lauren, Gucci, Versace, Dior etc etc) - det kändes som julafton, kanske för att varje gång det är dags att åka hem till föräldrarna i Sverige för att fira jul och nyår så går vi runt ganska mycket i Emporium på jakt efter de perfekta julklapparna (och i år vet jag precis vad jag ska köpa till min pappa ;) - och jag älsar det, deras marmortrappor och vita stora staty som är det första man ser när man kommer in är att dö för - hade gärna haft den inredningen i vår lägenhet ;)
 
Jag nämde secondhand-butiken innan, jag fick tag på ett ljusrosa sidenskjorta som nu blivit en favorit i garderoben. Jag har väl aldrig varit så mycket för vintage och secondhand - men faktum är att jag inte kunde motstå detta. Vita byxor, solbränd hy, kvällar på stranden och så den skjortan. Hur många dagar är det till sommaren nu igen??
 
photos by me and Alexandra


Kommentarer
Postat av: Irini Vanessa Argiri

Underbar blogg du har!

2012-10-07 @ 18:34:22
URL: http://irinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0