MAKE EVERY DAY COUNT

posted on OCTOBER 8TH, 2012
 
 
Direkt efter att jag skickat in hemuppgiften (som tog knäcken av mig den senaste timmen innan inlämningen - jag och mina detaljer alltså!) så däckade jag i soffan. När min syster kom hem på eftermiddagen däckade hon bredvid mig. Någon gång efter 19.30 kom vi på att vi båda var otroligt sugna på kaffe. Och när kaffe-suget tar över så duger inte hemmagjort kaffe  - utan vi måste se till att komma till ett av våra favoritcafér illa kvickt (kom på att det är alldeles för många!) för vår dos av koffein.
Så vi slängde på oss jackorna och promenerade in mot stan, mot gamla stan - och hamnade sådär lite spontant vid ett bord på tehuset Chai (hit går alla kändisar, konstnärer, TV-människor (jag räknas väl lite eftersom jag gjort några uppdrag åt national TV, sporten (översättningar från svenska till slovenska)... eller så räknas jag kanske inte ;)
Efter kaffet promenerade vi tillbaka hem, köpte med oss Chicken McNuggets x20 (killen bakom disken fick en smärre chock), träffade Tina på vägen hem (you know who you are, res te je bilo lepo spet videt :), slängde oss i soffan, knapprade på nuggetsen och tittade på några avsnitt av "American Horror Story".
Och så var den dagen slut.
 
Bilderna föreställer gamla stan i Ljubljana - skulle kunna berätta något intressant om varje byggnad ni ser på bilderna, men eftersom den information täcker så mycket + att jag när jag väl sätter igång att skriva inte kan sluta (mina lärare älskar mig!) och klockan faktiskt börjar närma sig midnatt så sätter jag punkt här och nu. Kanske gör en liten Ljubljana guide någon gång i framtiden när tiden räcker till för ett sådant "projekt" ;))
 
photos by me, taken with iphone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0