FREEZE THIS MOMENT RIGHT HERE, RIGHT NOW

posted on SEPTEMBER 30TH, 2012
 
På sista bilden ser ni en "ljuslykta" som tillhör min syster - och är sådär galet snygg att jag så fort chansen ges måste iväg på jakt efter ett liknande mästerverket!  
 
Sista september, och sista dagen på min favoritmånad! Nu är det full fart mot julen - och direkt efter det turbofart mot sommaren :)
 
Dagens bilder säger väl allt om min lugna söndag :) Jag gick och la mig vid 03.30 igår (idag) - var hur pigg som helst, och trodde att jag skulle sova fram till lunch idag - men icke! Vid 09.00 var jag klarvaken och full av energi.
Konstigt det där. Ju mindre jag sover, desto bättre mår jag och piggare är jag. Sedan kanske det inte är någonting man ska försöka göra till en vana, dvs sova i några enstaka timmar per natt - är nog lätt hänt att de där sömnlösa timmarna kommer ikapp en förr eller senare. Och jag vet hur det är! Som en mega-jet-leg gånger hundra!
 
Jag har glömt av hur otroligt kul det är att fotografera de där små detaljerna i vardagen :) Under hela sommaren i Sverige hade jag varken lust eller motivation till att lägga ner tid på bloggen, eller ens att fotografera - jag får skylla på jobbet som tog större delen av min tid i anspråk - men nu, nu är jag tillbaka, full av inspiration :)
Jag hoppas verkligen tiden och energin kommer att räcka till! Men ni vet vad de säger (eller i alla fall vad mina föräldrar säger): ju mer man har att göra desto mer hinner man att göra, och då kan man kan göra allt!
Och det kan nog stämma det där, det är lätt hänt annars att man slappar ett tag och inte får en enda sak gjord - har man däremot tusentals saker att göra under en dag, ja då hinner man även med de där små, lite mindre viktiga detaljerna :)
 
Och skjut aldrig upp något till morgondagen är också mina föräldrars motto - tillsammans med livets gyllende regel nr. 1: lita aldrig på vad folk säger, ifrågasätt allting och... eh, något mer som jag inte kommer ihåg just nu!
Ja, så viktig är den livsregeln - att jag totalt glömt bort hela :) Hoppas ni nu förstår att jag skämtar om det där sista ;) Det är bara en sak vi i min familj gillar att påpeka för varandra - eftersom vi alla är så jäkla envisa! :)
 
Och en sak till innan jag avslutar här, på tal om dumma vanor och så!
Jag MÅSTE lyssna på La la love med Ivi Adamou minst en gång om dagen, vet inte ens varför - börjar nästan bli ett tvångsbeteende - sedan 6. augusti har jag hållit på... det är lite för länge för att det ska anses vara normalt, hehe! ;) Oh well, normal is boring anyway!
 
photos by me

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0