GLANCE

posted on APRIL 5TH, 2013
 
 
Hallå där :) Den långa veckan är äntligen över, mer eller mindre i alla fall! Allt är inlämnat, redovisningen är klar, ännu en 10 för hemuppgiften är uppskriven och så är även de första arbetspassen i Celje avklarade. Åkte upp till Celje igår, och förundrades när jag satt på tåget och tittade ut genom fönstret hur vackert landskapet är - om man jämnför tågfärden ner till kusten som rent ut sagt är för "jävlig"  (eller så är det bara för att jag har åkt så många gånger att jag börjart avsky utsikten ;)
Men färden från Ljubljana - Celje - Ljubljana var som att ta ett steg in i "Harry Potter-land". Och för er som undrar så lär jag ut svenska på ett företag som ska skicka två av sina medarbetare upp till Sverige under juni- och det är de här två personerna som är mina elever. Det går inte att beskriva skillnaden med att lära ut något till ett fåtal personer eller en hel klass, man känner att man faktiskt gjort något när man bara har två personer framför sig.
Och det är ett språkundervisnings-företag som "hyrt" ut mig till företaget där jag undervisar. En 40-timmars kurs, så jag blir färdig i slutet av maj, precis innan tentorna sätter igång så det är helt perfekt ;)
 
För övrigt? Första helgen på väldigt länge då jag inte har en massa hemuppgifter, vilket känns väldigt udda ;)
Och vädret är som det ska; kallt, regnigt, mulet och allmänt tråkigt. Emellanåt snöar det lite lätt också!
Våren känns fortfarande så långt borta...
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0