ENOUGH IS ENOUGH

posted on FEBRUARY 2ND, 2013
 
För några kvällar sedan...
 
Nu måste jag erkänna en sak. Just nu verkar allt så deppigt och jobbigt. Kan hända att det har med vädret och de här trista månaderna att göra - det är sällan jag känner mig lycklig nuförtiden, det är så mycket som förväntas av en och när man väl klarat av det så är det inte något man får lov att vara glad över eftersom dessa saker trots allt är saker man förväntas klara av! Man borde inte bli glad över att man klarat en tenta - det hör liksom till vardagen. Och så har man så stora drömmar - men inser ganska snabbt att man bara är en medelmåtta och att man får nöja sig med det som erbjuds (som inte alls är det man drömmer om!).
Och just nu känns det som om att om jag kämpar på så går det baklänges, åt fel håll! Som sagt en jobbig period just nu - och jag måste skriva av mig lite.
 
Fast å andra sidan: happiness does not come as a result of getting something we do not have, but rather of recognizing and appreciating what we do have.
Så jag ska sluta gnälla nu!
 
photo by me
taken with Nikon D3000


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0