VINTAGE HUNT

posted on FEBRUARY 8TH, 2013
 
 
Tanken var att jag och min syster skulle gå på en vintage-marknad i dag någonstans mitt i centrum - tyvärr så visade det sig att Ljubljana är bra mycket större än vad vi trodde - vi hittade nämligen inte stället i fråga! Så vi tog en runda i gamla stan istället och försökte klura ut var lokalen där marknaden hålls är. Vi hade rätt adress men kom bara till en skum bakgata. Sura (i alla fall min syster) gav vi upp och traskade hem - stannade till i livmedelsbutiken på vägen, i helgen ska det nämligen lagas svensk mat hos oss! ;)
 
Och en liten parantes angående vintage. Vem behöver vintage-marknader och second hand-butiker när man har en mormor som har en vind full av fancy och classy kläder från sin ungdom - en del härliga skapelser som hon inte ens använt en enda gång! Och allt är unikt!
 
photos by me
taken with Nikon D3000

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0