WINTER ALL OVER AGAIN

posted on FEBRUARY 6TH, 2013
 
 
Baren/caféet Solist vid stadsfloden är en av mina favoriter i stan. På vintern kan man sitta inomhus med en varm dryck - och på våren/sommaren/hösten kan man sitta ute och ta sig en afterwork(study) drink, eller naturliga juicer.
 
Det har bokstavligt talat snöat i Ljubljana hela natten och hela dagen idag! Just som jag börjat vänja mig vid den starka solen och de snö/slask/grusfria vägarna - så är det bara att ta fram alla halsdukar och vinterskor (som jag så glatt packade ihop för någon dag sedan)! Underbart! I och för sig, så kan det vara ganska mysigt med snö - om man kan sitta inomhus och bara gå ut om man verkligen vill (inga måsten och viktiga ärenden) och tur är väl nu att vi har vinterlov i en och en halv vecka till innan föreläsningarna sätter igång igen :)
 
Så egentligen ska jag väl inte klaga utan passa på att "mysa" inonhus med kaffe/te, böcker, tidningar (som jag har en hel hög av och inte ens har haft tid att bläddra igenom!), filmer/serier och skriva på mitt research paper. I alla fall nu när jag både hinner och faktiskt kan unna mig detta. Så... let it snow! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0