FRIDAY

posted on MARCH 15TH, 2013
 
 
Har haft en sådan bra fredag. Jag började med fredagens första och sista föreläsning (bild 1), närvarade på svenskan, spenderade därefter dagen med Petra (en kompis som är så målinriktad så man nästan blir rädd, hon pluggar, jobbar, åker på utbyte titt som tätt, vet precis vad hon vill etc - väldigt inspirerande! ;) och vi började med att äta lunch (bild 2), solbrillorna åkte på eftersom solen sken idag, trots det var det väldigt kyligt och blåsigt (bild 3) gick på en promenad i gamla stan (bild 4), och hamnade till sist på tehuset med varsin kopp kaffe framför oss (bild 5). Bläddrade lite i böcker om Skottland... hmmmm... (bild 6). Därefter hem en snabbis, iväg in till stan igen för att möta upp min syster och gå lite i affärer (köpte ett par saten-shorts på H&M, ni får en glimt av dem imorgon). Sedan iväg till affären för att handla helg-mat. Hem, iväg till posten för att hämta ut något. Hem och därefter till järnvägsstationen, en kopp kaffe (bild 7)och vinka hej då till min syster som är iväg över helgen. Promenera hem genom parken (bild 7) med frusna fingrar.
Totalt så har jag varit hemma en timme idag. Helgen blir lugn och skön. Veckans hemuppgift (har en massa research att göra), översättning (från engelska till slovenska), vårstäda, ta promenader (om det blir fint väder, som det var idag), laga mat, titta på filmer och bara ha det bra :)
 
photos from instagram (vicosega)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0