SATURDAY

posted on MARCH 16TH, 2013
 
 
Och här kommer lite bilder från instagram och min lugna lördag - och en på mig och min älskade lilla vovve. Ska rama in det fotot! :) Var ute en sväng på morgonen och nu är det riktigt behagligt ute, trots att det fortfarande är ganska kyligt. Solen skiner och fåglarna kvittrar - så nog måste våren allt vara på väg, va? 
Under några timmar nu har jag suttit med en översättnig från engelska till slovenska (tema: konsthistoria, en av Botticellis målningar på Florens, Kristus, Magdalena, djur, änglar och en massa annan djävulskap som kommer upp från helvetet) som ska vara färdig på måndag kväll. Tydligen så är boken eller stycket/kapitlet inte översatt till slovenska, därav min insats ;)
De är ju tamejfan (ursäkta språket) helt omöjligt att lista ut vad exakt författaren vill berätta om målningen, det känns som om både han (och jag för den delen) bara rör oss runt i cirklar, utan att komma fram till något vettigt. Och när jag tittar på bilden kan jag inte riktigt hålla med om författarens analys - eller så ser han helt enkelt saker som jag inte ser! 
Och Petra, hon översätter också en målning, fast en annan, från franska till slovenska och åt min syster. Oh, vad gör man inte för "våra konsthistoriker", right? ;) 
Hur som helst, nästan färdig. En sida till, den fixar jag innan läggdags. 
Nu ska jag ta en paus, titta på en film, äta popcorn och frukt, dricka en massa vatten, lägga en ansiktsmask... Sedan påbörja veckans hemuppgift, göra något annat roligt och sedan avsluta översättningen. Och kolla på en film som avslut på den här lördagen. 
 
Btw, jag fullkomligt ÄLSKAR min helger! :) Fast nästa helg har jag lite andra planer, blir nog inte fullt så lugnt - om inte något annat kommer emellan vill säga ;) 
 
photos from instagram (vicosega) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0